zaterdag 1 februari 2014

You are My little Princess

En weer hallo blogvolgers,

hebben jullie ook zo genoten van het zonnetje of was dat er niet bij jullie?
Hier wel en dat was heerlijk, men zegt dat het winter is maar vandaag leek het wel voorjaar, maar het is pas 1 februari (de verjaardag van mijn jongste zoon) en dan ...... toch nog sneeuw misschien?

Nou ja hoe dan ook, ik heb deze week een kaart voor jullie die als voorbeeld voor de wedstrijd van Creashop Duymelot, ook op het wedstrijd gedeelte staat, maar dan zonder omschrijving, dus dan hier het hoe en wat van deze kaart.

Het thema van de wedstrijd bij Creashop Duymelot is: Maak een kinderkaart en ja dat is inderdaad vaak net even anders dan een kaart voor een volwassene.
Doe gezellig mee met onze wedstrijd en misschien win jij dan wel een prijsje of mag je gast designer zijn, lijkt dat je wat? Doe lekker mee dan.

Met in gedachte mijn kleindochter en wat zij leuk zou vinden ben ik tot deze kaart gekomen, voor een gedeelte, want ik had dit afdrukje al een hele tijd gekleurd liggen en vond dit wel een kinderkaart afdrukje ;-)



Tilda is uit de Once Upon a Time collectie van 2013 en ze heet Tilda with corkscrews en je kunt haar hier vinden in de webwinkel, wat is het een schatje he?
Uiteraard is ze gekleurd met Copic Markers en daarna heb ik haar uitgeknipt en dit doe ik bewust want als je je stans uitgestanst hebt en je afdrukje gaat niet goed, dan heb je dat ook voor niets gedaan en ze zou er ook maar net aan op gepast hebben, dus dit is wat makkelijker en ik vind het ook mooier als ze er wat bovenop ligt want ik heb er ook nog wat 3D foam onder gedaan.
De stans die ik gebruikt heb is van Noor! en staat niet meer in de webwinkel, maar als je het Astrid vraagt kan ze je zo vertellen of het nog te bestellen is.
De randen, bloemetjes, libelle's, het frame en de klei ornamentjes heb ik gekleurd met pan pastel en gefixeerd met de spray, wat blijft dit toch geweldig spul om mee te werken, iets teveel pan pastel gedaan? een probleem, pak je gum en gum weg wat teveel is, nou probeer dat maar eens met inkt ;-)
De bolletjes hoekjes zijn van licht gewicht fimo klei welke Astrid niet in de webshop, maar wel in de winkel heeft, dus vraag er gerust naar.


Hier nog even Tilda in detail en de kleine bloemetjes zijn geponst met een EK succes pons en heet retro flowers. De kleine libelle's heb ik ook met een handpons gedaan en ik weet niet waar ik die vandaan heb, ik weet wel dat die 1 euro kostte, hahahahaha.
Strass steentjes heb ik uit eigen voorraad omdat ik die ooit elf verkocht heb.
Overigens is de basis van de kaart gesneden met linnen structuur cardstock en het design papier is van Maja Design uit het blok Vintage Frost Basics.
Het afdrukje heb ik gestempeld op het geweldige Neenah papier wat toch echt wel mijn favoriet is om met copics op te kleuren.


Tussen de papier laagjes in heb ik weer een opening gehouden voor een verstopte tag, ik blijf dit leuk vinden en het past daardoor ook weer wat makkelijker in een envelop en je kunt natuurlijk de opening net zo groot maken als je zelf wilt zodat er ook wat groters tussen geschoven kan worden, denk dan aan een briefje of een envelopje met geld o.i.d en kun je er dan geen gaatje voor lint in maken, maak er dan een tabje aan zodat men wel kan zien dat het eruit getrokken kan worden.




Als laatste nog een foto van de tag die tussen de papierlaagjes verstopt zit en ook deze is aangezet met pan-pastel

Zo, dat was het weer geloof ik, heb je nog vragen dan horen wij dat wel en verder wens ik jullie een heel fijn weekend toe, geniet ervan.

Creatief liefs,

Mary

3 opmerkingen:

Wat leuk dat je een reactie achter wilt laten, dank je wel!
Liefs,
Mary