zaterdag 11 augustus 2012

Tilda with Butterfly

Goedemorgen weer allemaal,

op deze mooie zonnige dag wil ik jullie dit kaartje laten zien.
Deze is gemaakt voor een (oudere) collega die nog helemaal in love is en dat is zo leuk om te zien. Tevens is het mijn DT kaart voor het Duymelot blog.
Zijn schatje is jarig en daar wilde hij graag een mooie kaart voor hebben dus heb ik mijn best gedaan om deze voor hem te maken.
Hij had mij wel een paar gegevens meegegeven zoals: ze houdt van rozen, ze houdt van rood, ze is helemaal gek op vlinders en hartjes en is gek op de zon en de maan en op hem natuurlijk, verder heeft ze zelf donker krullend haar waar ze graag felgekleurde (rode) accessoires in doet.
Nu moet ik toegeven dat dit meer dan genoeg gegevens waren om in 1 kaartje te verwerken maar volgens mij is het aardig gelukt.

 
Op de foto klikken is een grotere foto
Tilda heb ik ingekleurd met mijn copics en ik weet dat velen rood een moeilijk kleur vinden, maar kijk toch eens hoe mooi het kan zijn, dus blijven oefenen en niet teveel inkt in 1 keer op het papier willen zetten, je kunt er beter wat bij doen dan dat je denkt, ja nu is het teveel en kan ik niet meer blenden, probeer met rood eens de featherstroke.
Ik heb de volgende kleuren gebruikt en ook voor de bloemen en plakparels hetzelfde rood:
R37 - 27 - 14 - E08 (voor het jurkje, de bloem en de schoentjes + de bloemen en plakparels heb ik gedaan met R17).
Huid: E50 - 51 - en E02 (E02 ook voor de blosjes op de wangen)
Haren: E49 - 25 - 21 en de sokjes met N2 - N0
Vlinder: B24 - 21 en R27 en het groen van de blaadjes bij de bloem: YG03- G24.
Met de parelpen kun je mooie pareltjes maken. Ik weet dat Astrid deze in verschillende kleurtjes in de winkel heeft dus vraag er even naar.
De basis van deze easel kaart is wit cardstock en het designpapier is van Inkido Design.
Verder zijn alle randjes aangezet met Ranger distress inkt mbv een sponsje.
De tekst bij Tilda is van Papermania en ik weet niet of deze Astrid nog in de winkel heeft, maar je kan het haar altijd vragen, dit zijn in ieder geval de Happy days, Ticket stubs.
Het metalen hoekje kun je hier vinden.
Het rode geweven randje aan de rechterkant heb ik gedaan met 3 mm satijnlint wat een mooi glanzend effect geeft en je hebt ongeveer 1.5 meter nodig voor op een kaart van 15 x 15 cm.
De bedels kun je hier vinden.
Het vlindertje wat ik 2x heb uitgestanst en wat pareltjes heb gegeven met de parelpen heb ik gestanst uit een stans van Crealies.
Ik heb geen idee waar ik de tekststempel vandaan heb.
De roosjes kun je hier vinden.

De tekst op de verstopte tag achter Tilda, is mij gegeven door mijn collega en komt volgens mij uit een liedje van Marco Borsato? Deze heb ik met een rode spica pen opgeschreven en heb daar een zon en een maan aan gehangen.
De grote tag die op de onderkaart zit kan mijn collega zelf gebruiken om daar wat op te schrijven voor zijn liefje.
Ik hoop dat ik met deze kaart weer wat inspiratie heb kunnen geven en nu maar hopen dat mijn collega en zijn vriendin dit ook kunnen waarderen, ik zal het jullie volgende week vertellen ;-)

I also play along with the following challenges: 
Midweek Magnolias challenge                           Use 2 dies/punches

Met creatief liefs en een heel fijn en zonnig weekend gewenst,

Mary

3 opmerkingen:

  1. This is a great card! very beautifully painted, great colors - very festive!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Just beautiful. I love her pretty red dress. Thanks so much for joining us at Midweek Magnolias
    Hugs Julie P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So pretty card, love the colours and the embellishments. Thank you fr joining us at Midweek Magnolia´s this week!
    Hugs, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter wilt laten, dank je wel!
Liefs,
Mary