zaterdag 20 juli 2013

Aarde tinten Canvas met Pan Pastels

Hallo weer, daar ben ik weer met weer heel wat anders.

Jullie hebben een poosje terug het canvas van Astrid op facebook kunnen bewonderen en deze week laat ik die van mij zien want we hebben dat met elkaar in de winkel zitten knutselen en ik kan je vertellen dat het heel gezellig was en dat daar ook wat leuks uitkomt, nou dat zie je hier.......................... althans ik vind hem heel leuk/mooi geworden.


De achtergrond heb ik eerst geschilderd met gesso en met de heattool gedroogd.
Ik heb een prop gemaakt van aluminium folie en deze in de transparante embossing inkt gedaan en dat op het canvas gestempeld.
Vervolgens heb ik met 3 aarde tinten pan pastel het gehele canvas bewerkt en daarna afgespoten met een fixatie spray.
Toen met zwarte stempelinkt de mooie Joy! bloem gestempeld en daarna heb ik lekker zitten schilderen met de pan pastels om de bloem kleur te geven en het vermengt zich heel mooi met het water en het ziet er daarna een soort fluweelachtig uit, echt erg leuk om te doen, met een mooi resultaat en als je kunt inkleuren met schaduw met copics of andere alcohol markers of potloden,  dan kun je dit schilderen met pan pastel ook, maar zorg wel voor een fijn en goed penseel.



De bloem komt op de foto niet zo mooi helder over, maar dat is hij wel en dat kun je ook bekijken bij Creashop Duymelot, want daar hangen de canvas stempel-pan pastel- schilderijtjes.
Doordat je te maken hebt met een houten rand van het canvas kwam mijn gestempelde bloem niet helemaal op het canvas, maar dat heb ik met pan pastel er weer bij op geschilderd, maar niet verder ingekleurd.
De blaadjes zijn ingekleurd met 2 verschillende groen tinten.
Het hartje met wat oker en wit.
Ook de bloem weer gefixeerd en daarna de bloemen gemaakt met de Noor! stansjes en color core cardstock wat zich hier heel goed voor leent en als je dat mooi vindt kun je ook de randjes van de rozen opschuren zodat deze lichter worden, want dat kan dus met color core cardstock.
Ook de bladeren bij de rozen zijn gemaakt met color core cardstock.
Mocht je nu niet de stansjes hebben of niet kunnen kopen dan kun je dit ook doen met deze uitdruk rozen van Studio Light.


De Magnolia chandeliers doen het ook leuk in dit toefje bloemen, vind je niet?
Verder nog het leuke paper tape van MD, wat lint, parels, parellint en jute touw en je hebt een hele leuke eigengemaakte canvas voor in je huis.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen overhalen wat betreft de pan pastels, want ik zei ook toen het uitkwam, nou dat is echt niets voor mij, maar oh wat is dit leuk dus weer een verslaving erbij ;-)

Alles wat niet in de webwinkel staat kan wel besteld worden of ligt wel in de winkel, dus vraag ernaar en het komt goed.

Ik wens jullie een heel fijn weekend en tot de volgende kaart/creatie maar weer,

creatief liefs,

Mary





2 opmerkingen:

  1. Geweldig, wat ziet dit er mooi uit, prachtige warme kleuren ook. als je op de foto klikt dan wordt hij groter en zie je de details beter, echt mooi.
    Liefs Hanny, http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor je hebt mij overgehaald met dit mooie Canvas. De eerste 20pan pastel doosjes zijn vandaag binnen gekomen, maar nu nog voor zondag iets moois maken voor de ouders van mijn schoondochter. Maar met jouw goeie uitleg moet dat wel lukken.
    Hartelijk bedankt voor deze nieuwe tak van onze hobby.
    Mvg Yolanda Otjens

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter wilt laten, dank je wel!
Liefs,
Mary